Loading...

Jouw ervaring in projectbeheersing maakt het verschil in Delft. Je houdt grote gemeentelijke projecten en programma’s op de rails en brengt structuur in uitdagingen binnen het fysieke, ruimtelijk-economische en sociale domein. Met jouw daadkracht, analytische vaardigheden en resultaatgerichtheid versterk je niet alleen projecten, maar ook de expertise van onze organisatie.

Even voorstellen

Je komt te werken bij de afdeling Programma’s en Projecten (P&P), waar grote en complexe projecten en programma’s worden gemanaged. Denk aan de gebiedsontwikkeling van Schieoevers, TUD campus en Nieuw Delft, de transformatie naar het Innovation District Delft, de energietransitie Delft, de verbouwing van Museum Prinsenhof, stedelijke inrichting en maatschappelijk vastgoed. Daarnaast begeleiden we kleinere gebiedsontwikkelingen met enkele tot honderden woningen.

De afdeling P&P is vanaf de definitiefase betrokken bij programma’s en projecten, wat zorgt voor een stevige basis en grote betrokkenheid bij alle stedelijke opgaves. Daarnaast is de afdeling binnen de gemeente trekker van het kennis- en expertisecentrum programma’s en projecten. Dit centrum stimuleert en ontwikkelt het opdracht gestuurd en opgavegericht werken, wat ons helpt om onze aanpak continu te verbeteren en te professionaliseren.

Wij zijn Delft 

Delft is een stad van historie. Van iconisch Delfts blauw en de schilderkunst van Vermeer. Delft is ook een stad van innovatie en toekomst. De plek waar wetenschappelijke doorbraken plaatsvinden en aan de techniek van morgen wordt gewerkt. En Delft is een ‘thuis’ voor meer dan 100.000 mensen.  

Werken voor Delft betekent werken met en voor een stad die veel te bieden heeft. Een stad met ambitie, waarin we elke dag werken aan wat nóg mooier en beter kan. We koesteren ons erfgoed en bouwen aan de toekomst.  We zijn informeel in het contact, nemen initiatief en zoeken elkaar op; dat tekent onze manier van samenwerken.  

Ga de uitdaging aan die Delft biedt. Dat is onze uitnodiging aan jou, als onze nieuwe manager projectbeheersing 

Wat ga je doen

Je kunt als manager projectbeheersing worden ingezet bij uiteenlopende projecten en programma’s. Daarbij ligt het zwaartepunt bij het ruimtelijke en fysieke domein, maar ook projecten vanuit het sociaal-maatschappelijke domein hebben in toenemende mate behoefte aan jouw expertise. Met jouw brede kennis en ervaring zorg je ervoor dat projectbeheersing effectief wordt toegepast en stevig verankerd raakt in de organisatie. Je werkt als vast teamlid binnen projecten en als adviseur voor projectmanagers en het management.

Wij zoeken daarom iemand met een heldere visie op de toepassing en meerwaarde van projectbeheersing en die deze expertise verder helpt ontwikkelen, in het bijzonder op het gebied van Integraal Project Management (IPM). Ook stimuleer je de zelfredzaamheid van projectteams m.b.t. projectbeheersing. Jouw belangrijkste taken zijn:

  • Opzetten en coördineren van integrale projectbeheersing van complexe projecten en programma’s, of het nu is op het gebied van gebiedsontwikkeling, renovatie/nieuwbouw van scholen of infrastructurele werkzaamheden;
  • Zorgdragen voor en coördineren van projectbeheersing op basis van GROTICK (Geld, Risico, Organisatie, Tijd, Informatie, Communicatie en Kwaliteit);
  • Adviseren van project-, programma- en lijnmanagers over projectbeheersing;
  • Zorgdragen voor informatiemanagement en voortgangsrapportages rondom planning, risicomanagement en financiën;
  • Ondersteunen bij ambtelijke en bestuurlijke besluitvorming in alle projectfasen;
  • Monitoren van raakvlakken en externe ontwikkelingen die invloed hebben op projecten;
  • Bijdragen aan de professionalisering en kwaliteitsborging van projectbeheersing binnen de afdeling, met name op gebied van Integraal Project Management IPM;
  • Stimuleren en begeleiden van risicomanagement binnen de gemeente, inclusief het faciliteren van risicosessies met ondersteuning van RISKID.

Waar kom jij te werken

Je komt te werken bij de afdeling Programma’s en Projecten (P&P) waar meer dan 70 collega’s werken in uiteenlopende functies, van projectsecretaris tot projectdirecteur. Wij zijn een hechte en gezellige afdeling met een informele, collegiale sfeer gecombineerd met een zeer professionele werkhouding. Binnen P&P maak je deel uit van de expertisegroep managers projectbeheersing. We zijn gehuisvest in het Stadskantoor, een modern en speels gebouw direct boven het NS station Delft Centraal.

Vanaf dag één krijg je een buddy toegewezen voor overleg en sparring. Zo sta je er nooit alleen voor. We hechten veel waarde aan jouw persoonlijke en professionele ontwikkeling en bieden volop kansen om te groeien.

Over jou 

  • Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding die relevant is voor projectmanagement en projectbeheersing.
  • Ervaring met financieel management, planningen, en risicomanagement binnen complexe projecten.
  • In staat om in een lopend programma in te stappen en door te pakken vanuit bestaande structuren.
  • Rapporteren en presenteren gaat je makkelijk af.
  • Ervaring met aanvragen en inregelen van rijkssubsidies m.b.t. gebiedsontwikkeling is een pré.
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring als adviseur en/of manager projectbeheersing binnen multidisciplinaire projecten of programma’s in het fysieke of ruimtelijke domein.
  • Je bent analytisch, proactief, communicatief vaardig, flexibel, en hebt coördinerend vermogen.

Wat we bieden

  • 32 tot 36-urige werkweek.   
  • Een divers team met inspirerende collega’s.
  • Persoonlijke groei en ontwikkeling dankzij uitdagend en complex werk.
  • Een Individueel Keuze Budget (IKB): 17,05% van je salaris waarmee je maandelijks een deel van je vakantiegeld en eindejaarsuitkering flexibel kunt inzetten.

  • 144 vakantie-uren (o.b.v. 36 uur), plus 57,6 bovenwettelijke vakantie-uren.    
  • Gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof en een thuiswerkvergoeding.
  • Het salaris bedraagt €4.465,- tot €7.163,- (salaris met ingang van 01-01-2026) conform schaal 11/12 (afhankelijk van ervaring) en op basis van 36 uur in de week.
  • Ons kantoorgebouw is modern, duurzaam en ligt recht boven station Delft. We werken hybride: 50% op kantoor, 50% daarbuiten.
  • Een goede werk privé-balans vinden we belangrijk. Overwerk is niet standaard en je werktijden zijn flexibel. 
  • Wie wil je zijn en worden? Bij gemeente Delft bieden we je alle mogelijkheden om door te groeien of andere werkterreinen te verkennen. We blijven altijd in gesprek over wat bij jou past.

Solliciteren

Wil je meer weten of twijfel je of deze rol bij je past? Neem vrijblijvend contact op!

  • Voor inhoudelijke vragen, bel of mail Arnold van Kampen, adjunct afdelingshoofd Programma’s en Projecten (06-42057587, avkampen@delft.nl).
  • Heb je een vraag omtrent de procedure, neem contact op met Charron den Boef, recruiter via 06-42933424.
  • Interesse in een vrijblijvend koffiegesprek, mail Mirella van Lent (mvlent@delft.nl) om een afspraak in te plannen met Arnold van Kampen
  • Direct solliciteren? Upload je motivatie en cv uiterlijk zondag 11 januari 2026 via de ‘solliciteer’-button.
  • Zien wij aansluiting met jouw profiel dan komen wij graag al voor de sluitingsdatum met jou in contact voor een gesprek. 

Referenties opvragen kan deel uitmaken van de procedure.  

Iedereen die zich herkent in deze vacature, is welkom om te solliciteren. Wij geloven dat diversiteit ons sterker maakt als team, als organisatie en als stad.  

Wij kijken ernaar uit je te ontmoeten en samen te ontdekken of dit jouw volgende stap is!

Wij gebruiken cookies om te analyseren hoe de website wordt gebruikt. Door deze website te gebruiken ga je akkoord met het gebruik van deze website.